SEO konsulent

Hvad er SEO?

SEO er en disciplin, hvor det primære formål er at opnå bedre placeringer på søgemaskinerne, ved at optimere mod deres ofte komplicerede algoritmer.
SEO er den organiske (ikke betalte) del af markedsføringen via søgemaskiner, mens SEM er den betalte. For mange virksomheder giver det rigtig god mening, at bruge både SEO og SEM i deres værktøjskasse.

Der er to typer af SEO: on-page og off-page. On-page drejer sig om de elementer på din hjemmeside, som du har indflydelse på og kan ændre, f.eks. tekstindholdet, titler og metatags m.m., mens off-page handler om de ting udenfor din hjemmeside, f.eks. linkbuilding. Begge dele er vigtige for at have succes med søgemaskineoptimeringen af din hjemmeside.


Hvor lang tid tager det før SEO virker?

Det kommer helt an på, hvor stor konkurrence der er på de søgeord, du gerne vil rangere højt på. Hvis der er meget stor konkurrence, kan det godt tage lang tid at opnå et tilfredsstillende resultat. Men i de fleste tilfælde vil man se en forbedring af sin placering på Google relativt hurtigt.


Hvorfor få hjælp af en SEO konsulent?

Der er mange grunde til at få hjælp af en seo konsulent. Mange virksomheder vælger at få hjælp, fordi de ikke har tid eller ressourcer til at arbejde med SEO selv.
En anden grund til at hyre en seo konsulent er, at det kan være svært at finde ud af, hvordan man skal gribe søgemaskineoptimering an. En kompetent seo konsulent vil have stor erfaring med optimering af websites og vil derfor kunne rådgive jer bedst muligt, så rescourserne er fordelt godt fra starten af.
Derudover kan en seo konsulent også bistå i forbindelse med teknisk optimering, linkbuilding, content marketing og andre vigtige aspekter af søgemaskineoptimering.


Hvordan arbejder jeg med SEO?

Ethvert SEO-forløb er selvfølgelig meget forskelligt, da alt fra eksisterende konverteringsdata og nuværende placeringer kan variere meget.
Der er dog nogle fælles ting, som gør sig gældende ift. Hvordan et samarbejde indledes og hvad jeg som regel starter med.

Hvis I tidligere eller pt. bruger Google Ads, vil der ofte være en masse data på hvilke søgeord der konverterer. Dette er et gyldent værktøj når der skal laves en plan, da vi derved kan se om nogle søgeord skal undersøges nærmere, hvis de har givet mange penge i kassen og  ROAS (Return Of Adspend) ser pænt ud.
Udover ovenstående, har jeg en række andre metoder, til at finde frem til såkaldte ”lavthængende frugter”, ved f.eks. at gennemgå Analytics, finde nuværende placeringer, se på konkurrenceniveauet på de mest brancherelevante søgeord osv. Det vigtigste i denne process er, at ALT det med størst potentiale bliver opfanget fra starten.
Når alt dette er på plads, udarbejder jeg en SEO Action Plan, som viser vejen for det kommende arbejde.

Efter planlægningsfasen er overstået, skal jeg/vi i gang med nørderiet og eksekvere.
Her har skal der arbejdes ud fra planen, men også løbende ses om der opstår nogle muligheder.
Derudover vil der komme månedlig rapportering og gennemgang, så I hele tiden er med og kan følge udviklingen.

 

Få et uforpligtende tilbud indenfor 24 timer

Philip Michell

Philip Michell

SEO/SEM Konsulent