SEO i Slagelse
SEO giver kunder på den lange bane
Rigtig mange danske virksomheder, får en stor andel af deres kunder gennem SEO.
Det er en unik marketingkanal, da virksomheder ikke betaler pr. klik (som i Google Ads), og samtidig typisk får permanent/stabil trafik derfra.
Det kræver typisk noget forarbejde, før man kan rangere på de mest relevant søgeord.
En af de mange ting der er kanont ved SEO, er at indsatsen ikke er ligeså ”gentagende”, som f.eks. organisk Facebook, hvor du hele tiden skal poste noget.
Hvis du f.eks. er en kloakmester der befinder sig i Slagelse, så ville det være oplagt at blive eksponeret, når potentielle kunder søger på “kloakmester Slagelse”
SEO kan virke meget uoverskueligt
Søgemaskineoptimering er langt fra den mest simple måde at markedsføre sig på.
Algoritmerne som bestemmer den enkelte hjemmesides placering, ændrer sig konstant.
Det er ikke sådan at en type tiltag er vigtig den ene dag, for derefter at være helt ligegyldigt. Så ville det være stort set umuligt at være SEO konsulent 😀 Det er mere graden af hvor meget det hele skal prioriteres, ændrer sig meget ofte.
De primære SEO-kategorier
Content:
Relevant content er meget vigtigt for at ranke på Google.
Googles vigtigste opgave er, at finde det bedste resultat til brugeren – det indebærer typisk at der er noget tekst som matcher deres søgeintention.
En generel ”regel” i vores branche er, at det er bedst at have så meget tekst som muligt, så længe man kan skrive noget relevant. Det er en regel med nogle undtagelser, men den er fornuftigt at have som generel guideline.
Det er her jeg især vil tænke over hvordan vi kan fange potentielle kunder f.eks. i Slagelse og omegn.
Linkbuilding:
Google er nødt til at måle hjemmesiders autoritet på en eller anden måde.
Det gør de primært ved, at se på, hvor mange hjemmesider der linker til den hjemmeside, der skal måles autoritet på.
Hvis din hjemmeside f.eks. får 5 links fra meget populære nyhedssites, mens din konkurrent ingen links har, vil Googles algoritme tænke, at du er mest autoritær.
Teknisk SEO:
Det er meget vigtigt at din hjemmesider spiller rent teknisk, så Google kan læse og forstå den. Ellers kan man stå med nogle super relevante sider, som ikke rangerer nogle steder.
Der er mange tekniske elementer som spiller ind, heriblandt overskrifters markering i koden (h-tags), hjemmesiden crawlindstillinger osv.
Det skal give mening
Jeg er helt med på, at SEO kan føles uoverskueligt og kompliceret.
Derfor gør jeg meget ud af, at processen skal være så smertefri for mine kunder som muligt.
Det gør jeg bl.a. ved at udarbejde en konkret plan, som har fokus på det vigtigste i din forretning. I det vigtigste vi skal fokusere på. Derudover gør jeg meget ud af månedlig rapportering og status, for de kunder der ønsker det – det gør at du hele tiden kan have pulsen på din markedsføring og kan komme med input, som kun en ansvarlig i virksomheden kan have.