Cases

Waitly

Projektet kort fortalt

Waitly kontaktede mig, da ønskede mere relevant trafik gennem SEO. Trafik skulle primært været fra søgeord, som er relateret til andelsboliger – det er en branche med hård konkurrence SEO-mæssigt.
De havde arbejdet en del med content på hjemmesiden, men manglede en plan for SEO, en plan som skulle gribe fat i både basale og avancerede ting – det var så det vi gjorde.

Strategien

Waitly havde brug for eksekvering, som dækkede næsten alle discipliner indenfor SEO, da der ikke var arbejdet målrettet med det før. Virksomheden har dog udarbejdet content, som var på et højt niveau, hvilket giver et rigtig godt udgangspunkt.

Tiltag som var vigtigst for det gode slutresultat:

  • Generel teknisk SEO
  • Omstrukturering af content
  • Fokus på CTR, gennem optimerede sidetitler og metabeskrivelser
  • Brancherelevant linkbuilding
  • Diverse (f.eks. hastighedsoptimering og optimering af brugeroplevelse)

Forøgning i placeringer

Her ses forbedringen i placeringer på nogle af de vigtigste søgeord:

Overordnet forbedring
Her ses forbedringer på alle de søgeord, som vi løbende har tracket. 

Affiliate blog

 

Fra 0 til 1400 månedlige besøg på 6 måneder (ren SEO trafik)

Produkt- og prissammenligningside som Michell Marketing ejer.

Strategien bag

Denne case har krævet en 360 graders SEO plan, da der var et langt stykke op til konkurrenterne på alle parametre. Da alle værktøjer var benyttet og SEO spillede rigtig fornuftigt, tog det så også hurtigt fart, fordi Google opfangede brugernes positive adfærd på sitet.
Derudover skal det nævnes, at der IKKE er købt links.

De afgørende faktorer, som har skabt denne succescase:

  • Meget høje klikrater, grundet fængende metadata
  • Opbygning af autoritet indenfor emnet
  • Korrekt teknisk SEO
  • Professionelt og relevant content
  •  Grundig søgeordanalyse

    FaBar Bartending udtalelse

    “På baggrund af en informativt møde med Philip fra Michell Marketing har vi i vores firma omlagt vores marketingsorienterede indsatser med god grund og endnu bedre resultater. Det er tydeligt at høre på Philip at han er engageret i det han laver, samt har gode erfaringer og er gearet til at arbejde med større virksomheder. Smadder professionelt og godt arbejde fra Michell Marketing.”

    Christian Faber
    CEO/Stifter hos FaBar Bartending

    Danske Konferencecentre

    Stor forbedring i resultater fra SEO og Google Ads

    ”Philip Michell har haft ansvaret for både SEO optimering og Google Ads hos os. Han har skabt imponerende resultater på kort tid og har været medvirkende til at virksomheden fik sin første Børsen Gazelle i 2019. Vi føler os i 100% trygge hænder, og hans personlige service, fleksibilitet og engagement adskiller ham positivt fra bureauer, vi før har brugt. Vi vil til en hver tid anbefale Michell Marketing til andre.”
    Ditte Rønne Jakobsen,  Digital marketingkonsulent – Danske Konferencecentre

     

     

    Resultater skabt

    %

    Konverteringer fra SEO

    %

    Konverteringer fra Google Ads (med et lavere adspend)

    %

    Antal trackede søgeord i top 5 (udvalgt ud fra branchens 25 vigtigste søgeord)

    Psynaps Psykologklinik udtalelse

    “Philip har i løbet af 2020 hjulpet os med at få overblik på vores kampagner indenfor vores forskellige kundemålgrupper samt løbende månedligt feedback på hvordan det går med annoncerne. Vi har været glade for de løbende rapporter, og det at kunne placere overblikket over annoncerne og kampagnerne udenfor virksomheden, for at kunne bruge vores egen tid på at skabe omsætning, men samtidig vide, at der er styr på annonceringen. Philip holder sine aftaler og er serviceorienteret og behagelig at samarbejde med, så vi kan varmt anbefale Philip til andre.”

    Maria Hancock
    Hancock klinikchef hos Psynaps